Grattis Färjestad!

Grattis, ni gjorde det igen! Även fast det är hatlag nr.2 för mig så får man lyfta på hatten för att ni vinner SM-guldet så överlägset. Dock kan idioten Junland skippa att sätta sin fot i Lkpg igen, jag är nog inte ensam om att tycka det en kväll som denna..

Med detta avslutas säsongen och laddningen inför nästa börjar på allvar! Nästa säsong känns det som att LHC kommer bli mer farligare än de var denna säsongen. Dock tror jag inte att det kommer räcka ända fram till guld men ändå nära. Bra och intressanta värvningar än så länge som kan göra att laget lyfter sig.

Hittills har dessa värvningar bekräftats:
  • Calle Söderberg
  • Pär Arlbrandt
  • Johan Åkerman
  • Albin Lorentzon
  • Kalle Olsson
Dessutom väntas ju Robin Figrens övergång till LHC bli officiell så fort AHL-slutspelet är över. Vi får se om det blir några nya spelare efter det men som det är just nu så känns detta lag spännande. Åkerman är sölig men väldigt effektiv offensivt. Söderberg och Arlbrandt är två typiska målskyttar som kommer att behövas, det viktiga är bara att de hittar ett bra sätt att spela så att man får ut max av dom. Lorentzon är en bra defensiv back. Kalle Olsson är en helt okänd spelare för mig men enligt mycket skriverier så är han en snabb och teknisk forward och det kan behövas i det annars så tröga LHC.

Idag hissas att nedräkningen till nästa säsong har börjat på allvar!
Uppgifter från både sportbladet och expressen säger att Junland är på väg till LHC. Jag vet att man inte ska tro på allt som dom skriver men skulle detta vara sant så är det bedrövligt och dissas totalt! Det finns många bättre och billigare backar att satsa på!

Ha det gött!
Grattis igen FBK!
Älskar dig S.K <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0